Antelope Canyon, Bryce Canyon & Zion

17 oktober 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Woooow! Antelope Canyon was echt onwijs mooi om doorheen te lopen. Bij de foto’s zie je één foto van een canyon met een scheur erin; daar liepen we dus in. Doordat het licht van buiten door de smalle strook naar binnen schijnt, levert dat waanzinnig mooie plaatjes op. De tour zelf duurde een uur en daarvoor hebben we nog de Horseshoe Bend bezocht. Dat is een hoefijzervormige meander van de rivier de Colorado. Kunnen we ook weer afvinken 😉 ’s Avonds was het wederom te koud om buiten te zitten en dus hebben we binnen gegeten en spelletjesavond gehouden.

De volgende morgen vertrokken we naar Bryce. Dachten we dat het niet kouder kon dan in Mammoth Lakes en Grand Canyon; in Bryce was het écht heul koud. Overdag rond het vriespunt en vooral de wind was guur. Bryce Canyon zelf was erg indrukwekkend om te zien. De Canyon bestaat uit een soort pilaren en levert een bijzonder plaatje op (zie foto’s). Het dorpje Bryce is een typisch Westerndorp. Wij hadden een beetje het gevoel alsof we op wintersport waren door de kou en alle houten gebouwen. ’s Avonds voor de verandering weer een cheeseburger gegeten (Martijn zalmfilet) en daarna onszelf klaargestoomd voor de barre nacht.

Met de aanschaf van een extra deken en een capuchon op tijdens het slapen, hebben we eigenlijk een prima nacht gehad. Ontbijtje in de camper en op naar Zion. Zion is een nationaal park, bestaande uit een canyon die is uitgeslepen door de Virgin rivier. De canyon is 24km lang en 800m diep, met daaromheen hoge rotswanden. In de middag hebben we paardgereden. Ik op Beauty en Martijn op Tengo. Gave ervaring om te doen! Daarna hebben we nog wat door het park gewandeld en tegen de avond was er een heerlijk zonnetje. Lekker fikkie stoken en barbecueën.

Woensdag hadden we een behoorlijk pittige hike voor de boeg; de klim naar Angels Landing. Deze was in totaal 8,3km en ging via steile, smalle paadjes naar de top van de berg. Als je bij de foto’s kijkt van dit album, dan zie je een foto met rechts onderin een groene struik met daarachter een smal pad dat naar de top leidt. Daar moesten we dus overheen. Als je inzoomt, zie je er ook mensen lopen. Het was best pittig en je moest niet al teveel naar beneden kijken, maar wat was dit ontzettend gaaf! Als ik naar die foto kijk, kan ik ook bijna niet geloven dat hier honderden mensen per dag overheen gaan. Maar wel een supergave ervaring waar we trots op zijn gedaan te hebben! Verder zie je nog wat foto’s met slingerpaadjes. Dat was allemaal onderdeel van de wandeltocht. Je kunt je dan ook wel voorstellen hoe ontzettend mooi het uitzicht was bovenaan de top! Ook dit keer was naar beneden hiken eigenlijk zwaarder dan omhoog – Martijn is hierbij dan ook uit z’n broek gescheurd – maar na drie uur totaal hadden we de tocht voltooid. Even bijkomen in het park met een koffie/cappuccino en daarna nog wat gewandeld. Toen waren we goed klaar en zijn we terug gegaan naar de camper. Het weer was ook vandaag goed genoeg voor een kampvuur. Nu is het hier 23:00 uur en gaan we de laatste nacht in de camper tegemoet. De avond bestond uit het schoonmaken van de camper en de koffers inruimen. Jammer; ons avontuur zit erop! We hebben genoten van elk moment en deze reis is iets om voor altijd op terug te kijken. Morgenochtend de camper inleveren en daarna nog een dag chillen aan het zwembad in Las Vegas. Vrijdagmorgen vliegen we terug naar NL en dan zijn we zaterdagmorgen weer veilig en wel thuis. Tot volgend jaar!

1. Mandy:
    18 oktober 2018
    Jeetje wat ongelooflijk gaaf! Wat een prachtige doto’s Hebben jullie gemaakt zeg! Nog even genieten van de laatste dag! Xx
  2. Joke vd Berg:
    18 oktober 2018
    Zo, super zeg. Jullie hebben zo te zien aan de foto’s en verhalen een prachtige reis gemaakt. Nog ff genieten en dan weer richting Holland, Monster. We kijken naar jullie uit.
  3. Rob en yvon:
    18 oktober 2018
    Ziet er heel gaaf uit. Wat hebben jullie een gave tijd gehad. Geniet er nog even lekker van. 😘
  4. Milou:
    19 oktober 2018
    Wauw zo vet Jes & Martijn! 😍 Fijne vlucht! X
  5. Marco:
    20 oktober 2018
    Zo, ze zijn weer veilig thuis.
  6. Gerrie voois:
    20 oktober 2018
    Blij dat lk je straks weer zie oma poes