Death Valley, Mammoth Lakes & Yosemite

4 oktober 2018 - California, Verenigde Staten

Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met schrijven, want na Las Vegas zijn we de camper ingestapt en nu, vier dagen later, heeft m'n telefoon meer dan 150 foto's, heeft de GoPro ongeveer 30 filmpjes gedraaid en zijn wij verrijkt met ontelbaar veel bijzondere herinneringen.

​Laat ik vooral bij het begin beginnen. Maandagmorgen 11 uur konden we de camper ophalen; de Apollo Pioneer van 22ft. Wat een topding! Ziet er nog super nieuw uit, is vanbinnen erg ruim en zelfs zonder full hook-up plaatsen kunnen we prima uit de voeten. Na de benodigde instructies hebben we onze weg vervolgd naar een klein plaatsje aan de rand van Death Valley. Deze camping viel niet tegen! (zie foto met zonsondergang) Onderweg natuurlijk boodschappen gedaan bij de Walmart.

​De volgende dag vroeg opgestaan voor een doortocht door Death Valley. Bijzonder om hier doorheen te rijden; één weg door de woestijn waar temperaturen rond de 40 à 45 graden niet gek zijn. Hier heb ik ook een stuk met de camper gereden, ging gewoon goed. ;-)

​Eenmaal uit de woestijn zijn we richting Mammoth Lakes gereden. Hier was het 's nachts rond het vriespunt en dus echt heel koud, ook in de camper. Gelukkig hebben we een knus bed. ​Hier werden we 's ochtend begroet door herten. Eigenlijk mag je wilde dieren niet voeren, maar de mevrouw die jaarlijks op de camping staat, vertelde ons dat komkommer best oke is voor de dieren. Dus ze gaf ons een paar stukjes om aan de herten te voeren en mijn dag kon niet meer stuk. Nu op naar Yosemite National Park!

​De weg hier naartoe was zo mooi. Elke kilometer wilden we stoppen om even van het uitzicht te genieten en een foto te maken. Jammer dat een foto nooit over kan brengen hoe je het in het echt beleeft; dat is namelijk nog 1000x mooier. In het park nog wat gewandeld - helaas veel regen gehad - en aan het einde van de middag nog de Mariposa Grove bezocht. Hier zijn de welbekende reuzebomen te zien: de Sequoias. Onze camperplaats in Yosemite was lekker basic. Een kampvuurtje met marshmallows zat er helaas niet in, want het regende behoorlijk heel de avond en nacht.

​Vandaag zijn we vroeg richting Yosemite Valley vertrokken. Hier wilden we heel sportief aan een trail beginnen, die naar Glacier Point of Half Dome of zo... Totdat de meneer bij het infopoint zei dat deze trails ongeveer 6 - 10 uur duren. Dat hebben we dus niet gedaan...... Wel hebben we de Mist Trail gelopen, een super gave klim omhoog waarbij je twee watervallen passeert. Als je denkt dat omhoog klimmen zwaar is, naar beneden is nog veel erger. Nu dan ook behoorlijk zware beentjes... Over deze trail hebben we ongeveer 2.5 uur over gedaan en de stappenteller telt dit keer 12,7km. Van een afstandje hebben we ook nog een zwarte beer gespot! Toen we weer richting onze camping wilden rijden, viel de regen weer met bakken uit de hemel. Hier hadden we weinig zin in. We waren sowieso al van plan om morgen (vrijdag) naar San Francisco te gaan, dus we besloten om nu alvast de helft van de route te rijden, zodat we morgen lekker op tijd in SF aankomen. Waar we nu precies zitten, weten we niet, maar het is hier in elk geval een stuk mooier weer.

​Morgen dus naar San Francisco, we zijn benieuwd!

1. Mandy:
    5 oktober 2018
    Jeetje wat een gave natuur jes! Zo puur en ruw! Echt fantastisch! Geniet!!!
  2. Juut:
    5 oktober 2018
    Hee de reuzebomen zijn ook van Bassie en Adriaan 👌 leuk om te lezen allemaal :)
  3. Marinka:
    5 oktober 2018
    Jeeetje, dit ziet er echt mega uit!! Gaaf ding ook joh, die camper :D
  4. Jeroen:
    5 oktober 2018
    Cool om weer te zien zo, geniet van SF, tip : bike huren en Golden Gate over fietsen.
  5. Margriet:
    5 oktober 2018
    Wauwwwww... ziet er zoooo gaaf uit!!! Geniet van alles en iedereen xx
  6. Gerrie voois:
    6 oktober 2018
    Lieve jessie
    Heel veel plezier en geniet. Er van
    Van oma poes